Év végi kiértékelés

Összeállítottam egy jó kis segítséget nyelvtanároknak, és magántanároknak, amiket szuperül tudsz majd alkalmazni a tanulóiddal az év vég, tanév végi vagy bármilyen időszak kiértékeléseknél.
 
2 részből áll: Egy 20 pontból álló kérdéssorból, és egy képből.
 

Visszatekintés

Mit tanultál ebben az évben magadról?
Mi volt a legnagyobb felismerésed?
Mi volt a legnagyobb előrelépésed?
Melyik sikeredre vagy a legbüszkébb?
Mi az, amit már megbántál, vagy egyszerűen ma másképp csinálnál?
Mi az, ami még téged is meglepett?
Mikor voltál igazán Flow-ban?
Mi jelentett neked az együttműködésünk során a legtöbbet, és miért?
Mi az a 3 szó, ami az idei évet/az együttműködésünket a leginkább jellemzi?
Miért mondanál leginkább köszönetet magadnak?
Kinek mondanál még köszönetet, kik támogattak/támogatnak a céljaid elérésében?

Előretekintés

Mit szeretnél a nyelvtanulásban elérni a következő évben / időszakban? Az pontosan mit jelent
Konkrétan hogyan tudlak ebben támogatni, mi lenne számodra a legnagyobb segítség?
Van más terved/fogadalmad erre az évre, ami nem a nyelvtanulásssal kapcsolatos? Milyen más területeken szeretnél még előrelépni? Ezt hogyan tervezed? Mire van szükséged hozzá?
Mit nyerhetsz és mit veszíthetsz, ha ezeket eléred?
Hol és hogyan és kikkel fogod megünnepelni, ha ezeket eléred?
Milyen elvárásaid vannak magaddal szemben?
Mik azok a szuperképességeid, amikre az előző időszakban jöttél rá, és tovább segítehetnek Téged a céljaid elérésében?
Mire szeretnél az új időszakban/évben „nem”-et mondani? Mi az, amit semmiképpen nem akarsz már csinálni?
Mit kívánsz magadnak a következő időszakra?

Hogyan használd?

Ez egy csoda módszer, a tanítványoddal rengeteget profitálhattok belőle, ha a megfelelő ütemben, a megfelelő lépésekben veted be!

 Az év végi visszatekintéshez + új évi tervezéshez hasznos, coaching szemléletű kérdések

Forgatókönyv:

Első lépés

Válassz ki belőle 4-5 releváns kérdést adott időszakra vonatkozóan, és 4-5 kérdést a következő időszakrara vonatkozóan. Küldd át a tanítványodnak az utolsó óra előtt, hogy nyugodt körülmények között fel tudjon készülni a beszélgetésre, ne érje váratlanul. (Ne feledd, nem sok tanítvány rendelkezik azzal az élménnyel, hogy megkérdezték a véleményét.)

Második lépés

A szünet előtti utolsó órán beszéljétek át a tapasztalataitokat, megéléseiteket. (Érzések, sikerek, kudarcok, esetleges változtatások. Segíthetsz neki ötletekkel, javaslatokkal, de a legjobb, ha tőle jönnek a gondolatok.)

Feedback kerék – A tiszta és egyértelmű listázást hívjuk segítségül, hogy végigbeszélhessétek a legfontosabb sarokköveket.

Forgatókönyv:

Első lépés

Küldd át a tanítványodnak ezt a lapot is az utolsó óra előtt, hogy fel tudjon készülni a válaszaival. Nyugodtan alakítsd a saját formádra a kategóriákat, amik nektek fontosak.

Második lépés

A lényeg: a tanítványodnak meg kell indokolnia a válaszait. Például: "Mit jelent neked pontosan a 4? Min múlt ez? Elégedett vagy ezzel, vagy szeretnél fejlődni benne? Hogyan lehetne ez 5? És 6? ..."

Ha valaki nehezen tudja megfogalmazni a megéléseit, érzelmeit, segíthetsz neki képekkel, coaching kártyákkal

A beszélgetés nyelve természetesen a szinttől függ. Kezdőknek lehet magyarul is, haladóknak az adott célnyelven. Ez esetben te is az adott nyelven küldd át a kérdéseidet! Esetleg segíthetsz neki előre a szókincsben (érzések, tulajdonságok, szófordulatok…)

MINDEN VÁLASZ JÓ VÁLASZ! NE MINŐSÍTSD, CSAK KÉRDEZZ, ÉS PRÓBÁLD MEGÉRTENI!

A kiértékelést próbáld bizakodóan, pozitív hangulatúan lekerekíteni, mindenképpen hangosítsátok ki sikerélményeket és erőforrásokat, amikből az új évben tud majd táplálkozni, energiát meríteni!

Kívánok coaching szemléletben gazdag kiértékeléseket és sikeres évzárásokat!
Szeretettel, Réka